tankarna svävar - kategorimisstag

Filosofi står på mitt älskade lilla pluggschema för denna dag. Och det är det jag sitter och gör just nu. pluggar filosofi. Igår upgicks jag med Philip hela dagen och åkte hem idag. Känner mig inte det minsta trött. Men är trött på filosofi. Tur att jag inte valde filosofi b! Den här boken är ett elände.

Lyssnar på Suzanne Vega och tar, för tillfället, en paus från pluggilugget som jag så fint kallar det. Just nu längtar jag bara efter studenten och ja, allt det där som har med sluta skolan att göra. Men känner att denna terminen kommer gå snabbt. Har dessutom redan tre utlandsresor planerade detta året, ska bli så skönt! Hoppas på att det blir fler, men ja det är ju en pengafråga. Allting är en pengafråga. Och det stör mig något så otroligt mycket att jag håller på att bli galen. Men ja, det är samhällets fel att man ska behöva sitta och bry sig så oerhört mycket om det!

Men nu ska jag lägga av med detta meningslösa inlägg. Känner att detta blivit som min dagbok. Kanske bra det med tanke på att jag måste köpa en ny dagbok, alltså i ett verkligt "Hej-jag-kan-ta-på-dig"-format. Och alla ni smarta, ta inte nu på skärmen och säg att ni kan ta på det jag skriver för det kan ni ej!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback