I'm a goddamn coward but then again so are you.

Filosofiplugg på g nudå. Har skrivit ett prov idag, ett imorgon och en redigt stor redovisning på onsdag. Första veckan i skolan är inte riktigt nådig. Just nu har jag ingen lust till någonting. Känner mig sjukt febrig. Tränade imorse, mötte upp Alex, skrev prov, mötte upp Ena, snackade skit/halvpluggade, åkte hem. Så har min dag sett ut. Givande som fan. Imorgon börjar skolan på allvar skulle man väl kunna säga. Sista terminen i gymnasiet och det kan man ju inte annat än att hurra för. Snart ska jag söka till universitetet. Trodde ju ett tag att jag var 100% säker på vad jag vill. men nu svävar mina tankar åt helt olika håll. Teologi, kriminologi, översättare är de tre saker som marineras i min hjärna just nu. Och psykologi, men det vet jag redan att jag inte kommer in på. Ska nog söka ändå. Hur jäkla svårt kan det vara egentligen det är ju mest blabla namn på sjukdom blabla psykisk störning blabla känns det som. Lönt att ha ett så himla högt snitt eller? Nej! Men ja, jag söker allt jag tänker på och sen får jag välja. Kan ju faktiskt komma in på det mesta om jag faktiskt försöker denna terminen. Förra var ju ett rent helvete. Men nu ska jag ge upp allt och begrava mig bakom böcker och plugg (okej, ska träna också måste va snygg till balen).

Satt ju med Ena på mormors bageri idag. Vi ska banta under Prag. Nudlar är vad som gäller... och sprit. Det ska nog gå bra, vi klarade ju det ganska finfint i Málaga, så why not?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback