Rädda Barnen

Japp, jag kollade runt lite på nätet för att hitta julklappar. Och varje år ger jag bort en extra julklapp i form av ett bidrag till någon hjälporganisation. Även om jag anser att dessa hjälporganisationer är halvt onödiga och inte hjälper lika mycket som de reklamerar sig själva, men det är en annan femma.

Jag hittade Rädda Barnens kampanj för detta året. Det är i form av att man ska tända en stjärna på deras "himmel" och döpa den till någonting. Tycker det är en av de finare kampanjerna detta året faktiskt. Valde dock Unicefs (som de flesta andra år) eftersom jag tyckte att de olika bidragen passade mitt syfte bättre.  De har också en kategori som heter "Mest behövda just nu". Så jag valde någonting där. Inte någon enorm summa men alltid någonting. Vi får se vad personen som får denna julklappen säger när den dimper ner i brevlådan! Kan ju inte avslöja någonting än. Den kommer säkert också bli ganska sen, men äsch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback